Samen werken aan
duurzame participatie

Dienstverlener | Veelgestelde vragen

Hoe kan ik mijn bedrijfsgegevens aanpassen?

Klik op "Inloggen Mijn Blik op Werk" rechts onderaan op deze site. Geef uw gebruikersnaam en wachtwoord in. Hierna klikt u op "Mijn account" > "Mijn Blik op Werk". U komt dan in de beheeromgeving. Door op "Presentatiepagina aanpassen" te klikken komt u in het scherm waarin u uw bedrijfsgegevens, zoals deze worden getoond op onze site, kunt aanpassen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

Hier kunt u met uw gebruikersnaam een nieuw wachtwoord aanvragen. Bent u ook uw gebruikersnaam vergeten? Dan kunt u die opvragen via dienstverlener@blikopwerk.nl.

Mijn bedrijf komt niet naar voren in de resultaten als ik zoek op postcode. Hoe kan dit?

Controleer of u bij uw bedrijfsgegevens wel de juiste postcode heeft ingevuld. Het moet gaan om een postcode van een bezoekadres en niet van een postbus. Check of u daarnaast alle gegevens van uw vestigingen heeft toegevoegd.

Mijn bedrijf wordt niet bovenaan getoond in de zoekresultaten. Hoe kan dit?

De resultaten worden gesorteerd op volgorde van tevredenheidscijfer of op het aantal sterren van hoog naar laag. Bij zoeken op locatie worden de resultaten gesorteerd op volgorde van geografische nabijheid. En als er op zoekterm wordt gezocht worden de bedrijven getoond waarvan de zoekterm in de bedrijfsnaam of op de presentatiepagina voorkomt.

Ik heb een doelgroep of dienst aangekruist in mijn bedrijfsgegevens, maar deze wordt niet weergegeven in de zoekresultaten. Hoe kan dit?

U heeft als het goed is een top 5-doelgroepen en een top 5-diensten ingevuld. Alleen deze vijf zijn in de zoekmachine opgenomen.

Mijn bedrijf wordt op geen enkele manier zichtbaar via de zoekmachine. Hoe kan dit?

Controleer of u alle onderdelen van de bedrijfspresentatie hebt ingevuld en opgeslagen. U doet dat als volgt: Klik op "Inloggen Mijn Blik op Werk" onderaan uw scherm en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord in. Hierna klikt u op "Mijn account" > "Mijn Blik op Werk". U komt dan in de beheeromgeving. Door op "Presentatiepagina aanpassen" te klikken komt u in het scherm waarin u uw bedrijfsgegevens, zoals deze worden getoond op onze site, kunt aanpassen. Controleer de gegevens op elke pagina en klik daarna telkens op de gele knop "opslaan". Wanneer u er vervolgens nog niet zichtbaar bent, neem dat contact op via dienstverlener@blikopwerk.nl.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn bedrijf het beste vindbaar is op trefwoord?

Bij het zoeken op trefwoord worden de ingevoerde woorden afzonderlijk gezocht. Hoe meer woorden er worden gebruikt bij het zoeken, hoe groter het aantal resultaten. Bij het zoeken op trefwoord worden de volgende tekstvelden doorzocht: bedrijfsnaam, presentietekst en de onderscheidende tekst (t.o.v. concurrenten). Deze informatie voert u in op het tabblad 'bedrijfsgegevens'. Tevens kan er gezocht worden op plaatsnaam. De teksten die u invoert als toelichting op de top-5 diensten en doelgroepen worden niet doorzocht bij het zoeken op trefwoord.

Kan ik mij aanmelden voor het aspirant Keurmerk?

Ja dat kan. Het aspirant Keurmerk is een tijdelijke status, die een dienstverlener maximaal een jaar kan voeren. Meestal geldt deze tijdelijke status tot de eerste meetperiode is beoordeeld. Wilt u een aanvraag indienen? Dan is dit mogelijk nadat u het aanmeldformulier heeft ingevuld. Lees meer over de procedure voor een aanvraag en welke documenten u moet aanleveren in de beschrijving aspirantenstatus Keurmerk.

Welke instellingen kunnen de audit verzorgen voor het Keurmerk?

Certificerende instellingen die de audit voor het Keurmerk kunnen verzorgen zijn:

Hebt u productinhoudelijke vragen, dan zijn wij u graag van dienst per dienstverlener@blikopwerk.nl of telefoon op 030 - 291 60 25 (lokaal tarief).